در همین راستا وهاب عقیقی کارشناس بازاریابی و فروش خودرو تاثیر ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو را در بازار مثبت دانست و گفت: وامهای ارائه شده در سال گذشته موج مثبتی در بازار خودروهای داخلی ایجاد کرد و قشر متوسط جامعه با مبلغ اندک سرمایه به همراه تسهیلات ارزان قیمت صاحب خودرو شدند اما این وامها بیشتر مُسکن بود نه درمان کامل رکود بازار خودرو.
وی ادامه داد: این وامهای تونست مقطعی و کوتاه مدت به بازار خودرو کمک کند و اگر قرار باشد ایجاد رقابت کنیم باید وامهای اینچنینی را به صورت هدفدار و با مبالغ بالاتر ارائه کنیم تا بازار خودروهای وارداتی را هم شامل شود.
عقیقی همچنین به تاثیر کوتاه مدت این وامها بر بازار خودرو اشاره کرد و گفت: این وامها بیشتر از هرچیز به کمک خودروسازان دولتی و خودروهای ارزان قیمت آمد و به خاطر مبالغ پایین نتوانست بازار وارداتی ها را هم تکان دهد.
وی افزود: اینگونه تسهیلات که وارد بازار خودرو میشوند باید هدفدار باشند، درغیر اینصورت ممکن است بحث فاکتور سوری مطرح شود که به ضرر بازار خودرو و تولیدکننده خواهد بود. این کارشناس بازاریابی و فروش خودرو هدف دار کردن ارائه تسهیلات خودرویی را یکی از عوامل تاثیر گذار در بازار خودرو اعلام کرد و گفت: درنظرگرفتن رقم بالا برای تسهیلات خودرو با هدف فروش خودروهای با کیفیت داخلی میتواند گشایش بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کند و افراد را به خرید خودرو مناسب و با کیفیت بالا تشویق کند. عقیقی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در بازار خودرو را ارائه کارت اعتباری مختص خرید خودرو دانست و بیان کرد: درصورتی که کارتهای اعتباری با رقم حدود 50 میلیون تومان برای خرید خودرو به افراد اهدا و فقط در خرید خودرو از آن استفاده شود میتواند در خرید خودروهای با کیفیت داخلی گشایش بزرگی ایجاد کند. انتهای پیام/